Avui al matí, hem quedat per a acabar d'últimitzar els últims detalls de la nostra rúbrica. Ha estat un procés lent i minuciós atès que no n'havíem fet mai cap, i en la sessió de revisió de rúbriques de la última classe de socials n'hem hagut de modificar varies coses.
Així doncs, en breus penjarem la nostra rúbrica final i coavaluarem els blogs dels nostres companys.
Bona tarda nois!
ResponEliminaComencem la coavaluació.
Els continguts que treballeu a la vostra unitat didàctica, a més de potenciar les intel·ligències de Gardner i desenvolupar les TIC, apareixen transversalment al currículum (història: inicis hidroelèctrica a Catalunya; matemàtiques: principals característiques d’una presa; medi natural: la importància de l’aigua, etc.). Aquests sovint parteixen dels interessos dels alumnes i de la resolució de problemes quotidians.
D’una banda, la font de les dades al dossier del mestre són secundàries, tot i que no les hem trobat citades enlloc. D’altra banda, hem trobat molt positiu que els alumnes creïn les seves fonts (per exemple: fotografies per després escriure una descripció) o parteixin de primàries donades per la situació (els sons a la natura).
Trobem que és una unitat didàctica molt reflexiva, ja que també teniu en compte el desenvolupament sostenible potenciant valors com la responsabilitat i l’autocrítica i treballeu el present amb perspectiva d’un passat (per exemple: inicis de la central hidroelèctrica a Catalunya).
Pel que fa a l’organització, segueix un ordre lògic (introducció i explicació dels continguts o les activitats) però pensem que us falta alguna activitat per tractar les idees prèvies dels alumnes i que adjunteu el material que proposeu per realitzar les activitats (mapes, etc.).
Els textos, en general, estan ben redactats i sense faltes ortogràfiques.
Per tota la feina que heu realitzat i, avaluant mitjançant la nostra rúbrica d’avaluació, creiem que la vostra unitat didàctica és de notable (7’5).
Partint de la nostra rúbrica d'avaluació del blog, el nostre anàlisi ha estat el següent:
ResponEliminaLa temàtica escollida plantejada en forma de pregunta genera un gran perquè als alumnes fet que els motiva a investigar-ne la resposta. Gràcies a les activitats que plantejeu on poseu en comú la interrelació de les intel·ligències, provoca que la motivació per part dels alumnes sigui major alhora d'investigar el perquè d'aquest fenòmen.
En quan a l'estètica del blog hi trobem a faltar una mica de calidesa ja que els colors són molt freds i la lletra utilitzada és molt "seriosa". Els textos estan escrits amb coherència i cohesió i les faltes d'ortografia no estan presents en els vostres redactats.
S'ha de dir que la organització del blog és impecable i que els continguts es mostren de forma ordenada. A més a més són coherents amb el que esteu explicant i permeten fer una bona explicació del tema.
La nostra valoració del blog és bona ja que teniu entre molt bé i bé els ítems de la nostra rúbrica, és per això que us el qualifiquem amb un 8.